Veelgestelde vragen
Hieronder vind u de antwoorden op veelgestelde vragen over ZorgDomein. Mocht u nog andere vragen/opmerkingen hebben, laat het ons weten.
Wat zijn de voordelen van digitaal aanvragen?
- Vanuit uw HIS kunt u rechtstreeks in ZorgDomein laboratoriumonderzoek aanvragen
- ZorgDomein maakt met alle benodigde gegevens van de patiënt, de aanvrager en de praktijk uw aanvraag compleet;
- ZorgDomein koppelt de ICPC-code in uw HIS aan de bijbehorende laboratoriumonderzoeken en toont die in het scherm ‘Orderformulier’ (de digitale aanvraag ) onder de tab ‘probleemgestuurd’;tegelijk met de muisklik van de aanvraag verschijnt in beeld alle praktische informatie om het laboratoriumonderzoek te realiseren:
- het benodigde opvang- en verzendmateriaal
- de frequentie waarmee het laboratoriumonderzoek wordt uitgevoerd
- de termijn waarop de uitslag van het onderzoek bekend is
- de benodigde klinische gegevens en andere relevante informatie
- Middels de print van de digitale aanvraag informeert de aanvrager niet alleen de patiënt, maar ook de assistente, zodat de huisarts geen tijd verliest bij de overdracht aan de assistente.
Waarom een print van de digitale aanvraag?
- Met identieke barcodestickers, één op het buisje of potje met het te onderzoeken materiaal en één op de print legt de aanvrager de verbinding tussen het monster en de gegevens van de aanvraag;
- De digitale aanvraag komt bij het Laboratorium Eurofins PAMM aan onder het ZD-nummer dat ZorgDomein hiervoor heeft aangemaakt;
- Het monster kan bij aankomst in het laboratorium gekoppeld worden aan de digitale aanvraag door middel van de print waarop het ZD-nummer geprint staat en één van de identieke barcodestickers geplakt is.
Kan ik mijn digitale aanvraag later nog inzien of uitprinten?
In het startscherm van ZorgDomein (ingelogd als huisarts of aanvrager in uw huisartspraktijk) kunt u in de meest rechtse kolom onder ‘statusoverzicht’ uw aanvragen van de laatste 60 dagen terugvinden en uitprinten.
Waar moet ik extra op letten bij het invoeren van gegevens?
- Zorg dat in uw HIS bij de patiëntgegevens het BSN-nummer correct staat ingevuld;
- Zorg dat in ZorgDomein onder ‘Mijn Profiel’ (in scherm rechtsboven) onder ‘Basisgegevens beheren’ alle gegevens correct zijn ingevuld inclusief de functie;
- Waar om de AGB-code van de zorgverlener wordt gevraagd uitsluitend de persoonlijke AGB-code van de huisarts invullen (en niet die van de praktijk)
Wie is contactpersoon voor ZorgDomein binnen Eurofins PAMM?
Voor vragen en het melden van storingen kunt u een e-mail sturen naar relatiebeheer@pamm.nl